dr hab. Konrad Klejsa
Adiunkt w Zakładzie Historii i Teorii Filmu Uniwersytetu Łódzkiego. Autor książki Filmowe oblicza kontestacji (Warszawa 2008), współredaktor kilku tomów zbiorowych, m.in. Kino polskie: reinterpretacje. Historia – ideologia – polityka, razem z Eweliną Nurczyńską-Fidelską, Kraków 2007.
Stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (2006), Deutscher Akademischer Austausch Dienst (2007), tygodnika „Polityka” (2008), Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2009). Laureat Nagrody im. Bolesława Michałka (za książkę Filmowe oblicza kontestacji) i PISF (za książkę Kino bez tajemnic).
Wykłady
Artykuły
Profesor Ewelina Nurczyńska-Fidelska (1938–2016). Wspomnienie
Konrad Klejsa
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2016
WięcejKsiązki
Wybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Janusz Morgenstern, O FILMIE "DO WIDZENIA, DO JUTRA...", Warszawa 2005
-
Początki kina na ziemiach polskich, prof. Małgorzata Hendrykowska
Wybrane artykuły
-
Tych troje nie pochodzi ani z cudzych książek, ani z cudzych filmów
Bożena Janicka
„Kino” 1969, nr 10
-
RECENZJA: Wykorzystanie filmu w nauczaniu języka polskiego jako obcego – podręcznik bardzo praktyczny – recenzja książki "Polska półka filmowa" Justyny Hanny Budzik i Agnieszki Tambor
Jadwiga Mostowska
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2019
-
Cinematic Bodies, Senses and Images: On Wajda’s Three Men
Aleksander Kmak
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 5/2019