dr Matylda Szewczyk

Asystentka w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej Instytutu Kultury Polskiej UW. Absolwentka filozofii i wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystka programu Fulbrighta w School of Cinematic Arts University of Southern California. Autorka rozprawy doktorskiej poświęconej praktykom artystycznym współczesnego kina, analizowanym z wykorzystaniem kategorii wirtualności. Zajmuje się badaniem kina i nowych mediów oraz współczesnej kultury wizualnej (zwłaszcza społecznymi i artystycznymi obiegami obrazów związanych z ciążą i porodem).
Wykłady
Artykuły
Lustra i sieci. Przeplatające się narracje i warstwy narracyjne we "Wszystko na sprzedaż" i w "Tataraku" Andrzeja Wajdy
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 1/2016
WięcejPrzesilenie. O "Ucieczce z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2019
WięcejMirrors and Networks. Interlacing Narratives and Narrative Planes in "Everything for Sale" and "Sweet Rush" by Andrzej Wajda
Matylda Szewczyk
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 5/2019
WięcejWybrane wideo
-
O PROGRAMIE APF, dr Rafał Marszałek
-
Agnieszka Holland, O FILMIE "AKTORZY PROWINCJONALNI", Warszawa 2005
-
Polskie kino po 1989 roku, prof. Mirosław Przylipiak
Wybrane artykuły
-
Slow cinema i perspektywy nudy. Z Miłoszem Stelmachem rozmawia Aleksander Kmak
Aleksander Kmak
"Pleograf. Kwartalnik Akademii Polskiego Filmu", nr 2/2019
-
Przed kamerą (fragment rozdziału o filmie "Cwał")
Barbara Osterloff
"Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską", Warszawa 2010